Madras på første sal
På vores første tur var det koldt og regnfuldt, så vi sov kun nede. Planlægning til en forhåbentlig varmere sommer: vi vil prøve først at bruge den madras, som bilen er kommet med for oven - vel vidende, at mange siger, at den er hård. Kan man lægge en tynd rullemadras og lagen på, og stadig lukke taget ned ? Altså bare en tynd Ikea ting til beskyttelse af madrassen på +/- 1 cm ??
Kan man gå frem efter, at hvis det lyder som om taget er lukket, og hvis det ser ud som om taget er lukket, så er taget lukket......?
Der er meget lidt plads og det kan være svært at se om taget er lukket helt tæt. Det kan godt gabe 1 mm uden at det er tydeligt og så får du vand ind … Vi har været igennem det samme. Vi startede med den originale madras, men efter første nat besluttede vi den var for hård efter vores smag. Så brugte vi en del tid på at lede, læse og kigge på andres erfaringer og tog beslutningen om at skifte skumgummi i det originale overtræk og medbringe en rullemadras. Det gjorde en stor forskel og var forholdsvis billigt. Min kone var tilfreds, men jeg var ikke helt i mål. Så nu har vi købt en Calibed på den tyske klubshop. Den er pt. udsolgt/udgået, men der findes andre lignende produkter. Den er baseret på en 3-lags madras og super lækker. Det bedste vi har prøvet indtil videre. Det eneste jeg ønsker mig, er at VW ændrer konstruktionen så den har "Froli" sengesystem – som i den nye Grand. Så forstyrrer man ikke hinanden så meget hvis man skal ned og komforten bliver også langt bedre … Og at taget bliver 5 cm højere, så man kan have sit sengetøj liggende. Det ville spare en del plads nede i bilen :-)