top of page

BEGYNDER

Offentlig·116 medlemmer

Så kom bilen endelig, men hvor skal vi starte?

Det spørgsmål er der mange som stiller sig!

Jeg kan godt huske da vi havde fået vores første California – så åbnede der sig en sand jungle af tilbehør og behov. Får man brug for dit og dat?, hvad nu hvis?, Se det er osse smart … man kan hurtigt blive forført. Og hånden på hjertet vi har osse lavet et par fejlkøb – som da vi købte en Porta Potti og aldrig fik det brugt. For så at sælge det og indse at vi måtte købe en ny! Man bliver klogere :-)

Hvor starter man? Med så lidt som muligt er mit råd – køb som behovet opstår. En ting var dog alfa og omega for os. Vi skulle hurtigt have et system så vi kunne holde orden. Her viser det sig at IKEA er et godt sted at starte. Deres opbevarings udstyr er uden sidestykke og meget passer som om det var lavet til bilen. Bla. Pudda til småting, Klämtare til vådt surfudstyr og ikke mindst de hvide Kuggis i skabene og de sorte Skubb til tøj og sengetøj.

Nå men det må jeg lave et blog om en dag. Ville egentlig bare skrive hvad der var de første 5 køb vi gjorde:

• Forlængerledning og stik-adapter

Så man kan lade bilen op og få strøm på campingpladsen

• Kiler

Så man kan få bilen til at holde lige og sove plant

• Vandkande

Det er en nem og hygiejnisk måde at få vand på. Haveslangen er no-go da den er fyldt med algesporer og ikke ren. Vi brugte desuden Micropur (Sølvion decinfektionsmiddel) i vandet første gang, men har siden droppet det da vi hellere bare vil skifte vandet oftere

• Topper og forrude cover

Mange klarer sig fint uden. Men vi købte det for at undgå at skulle slå tagen ned med vådt telt.

• Ny madras til "1. sal"

Vi synes det er ulideligt hårde sovevilkår VW har udstyret bilen er udstyret med. Så første nat var ikke rar.

Siden er der løbet meget grej på listen. Men det er en helt anden historie.

Hvad synes du er det vigtigste at købe først?

ree
Bilen er fyldt om med Skubb kasser fra IKEA. Men der er super orden i alt … godt når pladsen er trang.

1305 visninger
Henrik Kaufmann
Henrik Kaufmann
10 dic 2019

Ja, det kan de godt. Men jeg vil tro de kan lave trykmærker i taget/sengebunden.

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page