top of page

BEGYNDER

Offentlig·116 medlemmer

Valg af en Cali T6.1 Basecali

Lidt svært indlæg at skrive, det bliver også langt, men nu gør jeg det.

Vores behov er en feriebil til hele året, men vi er ikke luksus mennesker. Vi er vandrere og friluftsmennesker, som har det fint i et telt på fjeldet og har sovegrej til at sove omkring de 0 grader :)

Men vi vil gerne køre efter vejret og de gode oplevelser, efter +10 år som sommervandrere, med uger af dårligt vejr i bagagen på vandringsleden. Så vi vil have en base og her er en campervan fin. Vi kunne sikkert klare os med en gulplade vw transporter, uden at fastmontere noget, men en Cali er et fint kompromis, og et bagagerum med to feltsenge, bliver måske lige for spartansk :)

Jeg synes den nye California Ocean er for dyr. Der er jo typisk 100k forskel imellem Coast og Ocean. Jeg går nok efter 150 hk med manuel 6 gear, formentlig med 4motion (kan man låse diff i den nye?) Men ender jeg på 600k for en Cali, er Hymers nye Mercedes Sprinter Free 600s en bedre option.

Af nødvendigt ekstraudstyr, har jeg tænkt på følgende:

- Det manuelle tag er fint for mig, bare 3 vinduer

-Tågeforlygter....hmmm kan de eftermonteres billigere, for min svigersøn er VW mekaniker.

- 80 liter tank selvfølgelig

- Adaptiv fartpilot (måske, det er jo med manuel gear)

- Anhængertræk skal være fast og eftermonteres, da jeg allerede har en god Thule cykelholder.

- Bakkamera, ja for radar er lige for pebret :)

- Lys/syn pakke, ja for det er er jeg glad for i min Polo Blue GT

Så ca. 21000 kr i ekstraudstyr.

Jeg kan altså gå efter en 496.196 kr 6G 4MOTION i rød også bare smide de få ting på jeg synes er vigtige. Derefter vil jeg have motorvarme/fyr eftermonteret. Men hvad koster det og er der løsninger der er bedre....og er det nemmere at få det monteret i sverige/tyskland? Jeg går efter en basal løsning, siden vi for det meste er i ødemarken, med basal eller ingen mobil forbindelse :)

Med markise overvejer jeg i stedet at bruge en Hilleberg Tarp 10, som er 3,5 meter bred og 2,9 m lang, siden jeg også kan den tarp på vandreture, med calien som base. Men det kræver nogen punkter jeg kan sætte den fast i på en bil uden markise...findes det såsom tagræling?

https://hilleberg.com/eng/shelters/tarp/

Men mest af alt er det isolering af ruderne og jeg har nok et behov for solceller. Da bilen nok skal stå op til 5-6 dage med køleskabet tændt, imens vi er på små vandreture ind i fjeldet, med rygsække og telt.

Jeg har set brandrup har nogle gode isoleringer af ruder og toppen vil vi have en ekstra top med isolering. Men har folk erfaringer med vinterisolering af en coast, uden termoruder.

Så jeg går ikke efter en masse luksus, jeg går efter en base der lige er niveauet over et telt som basecamp :)

435 visninger

Hej Kenn

Hvis det virkelig bare er en basecamp I er ude efter , så har jeg løsningen her til "ingen" penge. Ring og få en snak på 25120940.

Mvh Flemming.

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page