Ny eller brugt - værditab
Jeg overvejer at investere i en California. Kunne godt tænke mig at høre, hvad i mener i forhold til at købe nyt eller brugt. Indledende var jeg mest til at købe nyt. Drifts- og vedligeholdelsesomkostninger vil formentlig blive reduceret. På den anden side er jeg lidt betænkelig ved at investere mange penge i en ”gammel” benzin teknologi.
Det er vel formentlig kun et spørgsmål om tid før autocampere bliver produceret i en elektrisk version. Sker nok ikke noget i den aller nærmeste fremtid, men om 5-10 år, kan markedet se anderledes ud. Så kan jeg godt være bekymret for gensalgsværdien, såfremt man ønsker at sælge. Hvad er jeres holdning?
Der hvor den store forskel ligger er, hvad man "putter" i bilen. En spritny Cali i basis udgave er ofte billigere end en 3 år gammel med en masse udstyr og teknik. Er det nødvendigt med træk på alle fire hjul? Adaptiv fartpilot, automatgear, el hævetag osv? Kan man leve med basisudgaven og ikke for meget "lir" kan oplevelserne jo være de samme for færre penge. Og som andre skriver: Hvem ved hvad fremtiden bringer..?