top of page

BLANDET ANDET

Offentlig·67 medlemmer

Økonomi ved køb af California?

Hej med jer :)

En California har længe været min drømmebil, men økonomien er det der holder mig tilbage. Vi er en familie bestående af min kone og jeg samt vores 2 piger på 7 og 10 år. Vi bor i hus og har i dag 2 ældre personbiler. Den ene bil vil i givet fald skulle udskiftes med en California.

Jeg holder øje med brugtmarkedet, men syns at der er langt imellem de nyere Cali'er. Enten er de +10 år eller også er de fabriksnye. Det betyder jo nok at ejerne holder godt fast ved dem :-)

En ny eller næsten ny vogn vil da også være drømmen.

Hvordan har I andre finansieret jeres køb - igennem forhandler, banken eller andet?

Og hvis muligt må I gerne oplyse lidt om købspris, udbetaling, renter osv.

382 visninger
Dan B
May 01, 2019

Det lyder som en god rente hos forhandleren. Jeg husker at jeg selv købte en bil hos forhandler for mange år siden og var lidt ung/naiv, da det viste sig at der var et etableringsgebyr på 12.000 kr. Men jeg ville have bilen hurtigt og måtte så bøde for det :-) Set i bakspejlet skulle jeg have bedt min bank om deres lånemuligheder.

Så der er mange detaljer der skal tages i betragtning ved optagelse af lån.

Når vi er tættere på en handel, vil vi helt sikkert både høre forhandler og bank om deres muligheder, gebyrer osv.

Jeg sammenligner lidt køb af en California med køb af et sommerhus. Også i antallet af år man har den, hvilket nok bliver 10-20 år.

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page