top of page

BLANDET ANDET

Offentlig·58 medlemmer

Pop-Up på Lolland

Jeg turde næsten ikke håbe på det. En aflyst fabrikstur til Hannover og Autostadt, fuldt booket vel at mærke, et aflyst træf på Sydfyn og mange andre planer sparket til hjørne – Covid19 har gjort året 2020 meget meget anderledes end nogen kunne forudsige, det er der vist ingen tvivl om. Så glæden var stor da jeg kunne se, at vi kunne gennemføre klubbens første Pop-Up. På et hængende hår måske, men stadig med myndighedernes grønne lys og velsignelse. Som lægen i deres hotline sagde: "Hvis jeg blev inviteret ville jeg tage med".

Første stop Krenkerup Gods og Bryggeri

Vi kom i god tid, men vi havde kun lige hørt gruset på gårdspladsen under hjulene, før den næste California trillede ind på pladsen. Og så den næste, og den næste … vi var ikke de eneste som glædede os med store forventinger. Og det lykkedes næsten at få samlet hele flokken, på trods af folk kom så langt fra som Skagen, Esbjerg og Vig, inden vores guide - Janni - insisterede på at gå i gang. Til tiden vel at mærke, for hun havde åbenbart en travl dag. Vejret var strålende! Og det kræver et udråbstegn, for der var ellers langt op til en pose våde blandede bolcher - men vi fik måske kun et par enkelte dryp natten til søndag (jeg opdagede det ikke). Så her stod vi, midt på gårdspladsen under et tæppe af skyer, men i et skønt mildt efterårsvejr og hørte om Krenkerup Gods historie og starten på en succesfuld ølproduktion. Under resten af rundturen fik vi detaljerne om "reinheitsgebot", tyske brygmestre med universitetsuddannelser, udfordringerne ved at producere alkoholfri øl som ikke er IPA-style, gærhøstning og mange andre ting. Janni taler meget, længe og højt. Men hun er tilgivet, for det er med stor entusiasme om noget de brænder for. Og med rette - for Krenkerup laver sørme noget godt øl. Det gør de.

Vi rundede oplevelsen af med en "smagebrædt" i tapas-style, spartansk anrettet af lokale råvarer og et par små øl, for at så syn for sagen, eller smag for sagen (og nogle skal jo køre). Kommer du på de kanter, så kig forbi og køb noget øl i der gårdsalg. Kan du lide øl, vil du ikke fortryde.

ree

ree

ree

ree

Restaurant Ö i Nysted

Turen går videre til Nysted Camping, hvor campingfatter Henrik venter med en lille oase til os. På trods af, at vinden blæser og vi kan ane Østersøen igennem træerne, ligger vi alle i dejlig læ af de store gamle træer. Her er virkeligt skønt. Jeg har været på denne plads nogle gange, men aldrig ligget i denne ende - med udgang til en skøn lille park og stranden lige i baghaven. Når der lander så mange Calier samme sted, går der ikke mange minutter før folk står med næserne inde i hinandens biler. Der bliver åbnet skabe, fremvist hjemmelavede uundværligheder og byttet erfaringer til den helt store guldmedalje - det er SÅ skønt. Jeg tror aldrig jeg bliver træt af det, og det er én af de berigende ting ved at mødes. Der er så meget fælles forståelse og engangemnet, så meget viden at dele og altid en god stemning. Tiden flyver afsted og vi skal afsted til Resturant Ö hvor Lea og Søren venter med lækker mad. Og de er osse nogle begejstrede sjæle, som i den grad går op i det de laver! Så Lea kom til at lave 4 retter i stedet for de planlagte 3, og Søren havde fundet noget sublimt god vin til. Nu lyder jeg meget begejstret - fordi det var jeg. Men jeg tror, jeg uden at tage nogen til indtægt, kan sige på alles vegne, at det var en rigtig vellykket oplevelse.

Normalt ville vi have siddet i større grupper eller langbord, men her havde Covid-19 og Regeringen lige en mening om, at vi skulle sidde ved små borde, hver for sig, med afstand. Og sådan blev det. Det var præmissen. Lidt ærgerligt. Men bedre at være på den sikre side, ligesom med maskepåbud indendørs, som der til gengæld især var én der glemte et par gange … I kan selv gætte hvem.

ree

ree

ree

ree

ree

ree

ree

Vi slentrer hjemad i den klare nat, langs Nysted Nor, mætte og trætte. Det er stadig så lunt, at man kan nyde et sidste glas vin under stjernerne, inden køjen kalder.

Søndag morgen vågner vi til skøn solskin, der bliver hygget, løbet og gået ture og et par tager en dukkert i det kølige vand. Snakke om rejser, udstyr, børn, kærestesorger, drømme, bøger, opskrifter, dæk, rammer dagen ind og fuldender en dejlig weekend der bare fløj afsted.

Det var den første Pop-Up. En lille hyggelig sammenkomst med et tema. Dem kommer der flere af i fremtiden. De første er allerede i gryden og vi glæder os …

Blev du inspireret?

Så lav din egen tur i området. Der er masser af se på Lolland:

krenkerupbryggeri.dk

nystedcamping.dk

restaurantoe.com

214 visninger
Keld
Keld
Oct 08, 2020

Vi tager med på næste pop-up efter vi har fået vores Calli leveret ca start december.

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page