Vask
Hej vil lige høre omkring vask af california i vaskehal. God eller dårlig ide?
VW Hillerød vasker California ved værksteds/servicebesøg i deres vaskehal som er lig den der findes på servicestationer.
jeg er forvirret da der er mange meninger🤔
Vil du gerne være annoncør? Send os en besked, så vi kan sende dig vores medieinformation. Det er muligt at indrykke bannerannoncer på måneds eller årsbasis. Samt få lavet advertorials (Sponsorerede blogindlæg). Har du andre samarbejder i tankerne, høre vi også gerne om det.
Vil du gerne være annoncør? Send os en besked, så vi kan sende dig vores medieinformation. Det er muligt at indrykke bannerannoncer på måneds eller årsbasis. Samt få lavet advertorials (Sponsorerede blogindlæg). Har du andre samarbejder i tankerne, høre vi også gerne om det.
VW CALIFORNIA CLUB
DANMARK
Hej vil lige høre omkring vask af california i vaskehal. God eller dårlig ide?
VW Hillerød vasker California ved værksteds/servicebesøg i deres vaskehal som er lig den der findes på servicestationer.
jeg er forvirret da der er mange meninger🤔
Det er mest skånsomt for lakken, at vaske i hånden, hvis man altså gør det rigtigt. Men for de fleste er det er langt mere praktisk at drøne i vaskehallen. Har man ikke mulighed for at vaske i hånden, men er øm overfor lakken, så kan man med fordel få lavet en keramisk coating af lakken, så bliver den en hel del mere modstandsdygtig. Alternativt kan man polere bilen en eller to gange om året for at fjerne vaskesporrene. Vi har haft 3 Calier og jeg har skiftet mellem håndvask og vaksehal. Nu bor vi i lejlighed, så det er mest vaskehal. Altid med markisen på men uden cykelholder. Og jeg klapper osse spejlene ind. Som @Peter Hesselager-Olesen skriver er bilen bred, så find en god vaskehal hvis bilen passer i uden at det bliver for nervepirrende at køre ind. Og udgå vaskehaller med de gammeldags nylonbørster. FDM anbefaler at man vasker bilen på den billigste vask og ikke for ofte, for at skåne miljøet. Samt at man 2-3 gange årligt vasker den grundigt i hånden. Det kan man gøre på nogle få udvalgte vaskesteder hvis man bor i lejlighed. Skal bilen have voks eller andet, er det bedst at gøre det ved håndkraft.
Når jeg er syd på, foretrækker jeg at benytte de manuelle vaskestationer. Dem ville jeg ønske der var mange flere af herhjemme. Men der er desværre langt imellem dem.