Partikelfilter
Partikelfilter
Hej derude, jeg har en California T5 fra 2006 med indbygget partikelfilter - euronorm 4.
I august i år brød motoren sammen og da det ikke var muligt at finde en brugt, at sætte ind, havde vi ikke andet valg, end at få en ny sat ind, hvilket vi fik lavet på WV værkstedet i Ribe. Det var selvfølgelig meget dyrt, men vi tænkte, at så var vi også godt kørende i mange år.
Nu viser det sig desværre at vi har et problem med at komme igang med en kold bil. Den starter ok, men kan ikke rigtigt komme i omdrejninger, før efter 3-4 min ( 4-500 m). Det er selvfølge ikke særligt fedt eller trafiksikkert. Når den er varm kører den fint. På værkstedet siger de at der ikke er noget at gøre, da det er partikelfiltret, der ikke rigtig fungerer med den nye motor! Filtret er selvfølgelig blevet renset, og vi bruger partikelfilterrens, men det hjælper ikke rigtigt, og man kan ikke få påsat et nyt filter.
Så spørgsmålet er om der er nogen der har erfaring med ovenstående og evt god ideer!,.?. Venlig hilsen Bent+Lotte
Hej Sune, Tak for beskeden. Jeg kan se, at vi er kommet til at skrive 'indbygget partikelfilter', men det er det ikke, det er eftermonteret. Men vi vil prøve at kontakte firmaet. Mvh Bent