Køkkenvask afløb
Jeg har problem med langsom afløb fra køkkenvasken. Jeg har haft afløbsslangen demonteret og konstateret, at der ikke er stop i slangen eller afløb og studs på tanken. Jeg kan se at der kommer bobler op af afløbet, hvilket betyder, at der ikke er udluftning i tanken, så vandet bliver stående i slangen. Der må være en udluftnings "ventil", som er stoppet. Er der nogen der ved hvor den er placeret ?
Sune Bjerregaard
Hej Henrik,
Jeg har arbejdet videre med problemet, og konstateret at der er lavet udluftning fra fabrikkens side, se billede. Jeg har kunnet blæse forsigtigt med trykluft igennem afløbsslangen ved venstre baghjul, og der kommer luft ud af vasken. Men der sidder tilsyneladende noget snavs, for udluftningen lukker til igen. Det er forbundet med en del arbejde, at komme ind bag sidevægen for at rense slange studsen. Jeg har gjort kort proces, og borte et hul i toppen af tanken, og monteret end ny studs med en stump slange (for at forhindre skvulp). Det har løst problemet. Vandet forser ikke ud, men løber stille og roligt.
Hilsen Sune