top of page

TEKNIK

Offentlig·134 medlemmer

Tilslutning af Dashcam via ekstra, seperat batteri

Har haft meget glæde af både forum + Facebook gruppe i mit 3-år lange tilløb til at få købt en VW California -- nu står bilen endelig i garagen, og vintermånederne skal bruges på at få koblet noget udstyr på! :)

Er der nogen af jer herinde der har tilsluttet et dashcam til via et dedikeret batteri så det også optager i en periode efter parkering? Ud fra hvad jeg kan læse mig til, virker det til at være en uholdbar løsning at koble det til camping-batteriet da det vil blive drænet relativt hurtigt.

Jeg har kig på et Blackvue DR750-2CH + eksternt batteri (B-124x). For at kunne få notifikationer ved bevægelse + cloud upload af optagelser fra kameraet, er planen at koble et Huawei MiFi Modem på USB-udgangen på B-124x batteriet.

Nogle der har gjort sig nogle gode erfaringer med dashcams? Giver ovenstående løsning mening?

135 visninger
Henrik Kaufmann
Henrik Kaufmann
Oct 26, 2020

@Emil Kjaehr Det er et Blackvue forhandler som også tilbyder montage jeg snakker med, men jeg er ikke helt tilfreds med de priser han tilbyder.

Men nu kom jeg selv til at kigge på kamera igen :-)

Jeg kunne godt være fristet af et Thinkware Q800 (det har indbygget strømsikring) og så bare montere det på ODB-stikket med deres adapter, eller med en sikringstyv. Det er rimelig nemt. Alternativt vente en måned på deres nye T700 som har indbygget Mifi …

Men jeg kan ikke forstå det skulle tage så meget strøm. Vi havde tit en Huawei MiFi fra 3 siddende i cigaretstikket under bagsædet (lige i skydedøren). Det brugte nærmest ingen strøm som jeg husker det?

Vores tidligere kamera trak bare fra bilens batteri og havde en strømsikring. Det kørte ca. 24-36 timer før den slog fra. Men det er er jo også et spørgsmål om hvor meget man kører. Og hvor meget dækning/sikring man ønsker. Jeg tænker en 24/7 løsning kræver strøm og kan blive dyr på data i udlandet hvis den skal lægge alt i skyen?

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page