top of page

TEKNIK

Offentlig·123 medlemmer

12v stik i køkken springer USB oplader

Jeg har en California T5 fra 2005. Første gang jeg benyttede 12v stikket i køkkenet via en omformer fra din stik til cigarrettænder stik brændte al det tilsluttede af, to USB opladere og en fotooplader, selv om der ikke var noget tilsluttet USB opladeren kom der røg ud af dem og efterfølgende virkede de ikke.

på displayet i midterkonsollen viste spændingen 13,6v. Der var på tidspunktet tilsluttet to solpaneler som via det medfølgende laderelæ ladede på batarierne.

jeg har læst på Facebook at andre har oplevet noget lignende, uden der der kom en løsning frem. Jeg tænker selv at det er overspænding i stikket der er problemet. Hvordan løser jeg det, neg vil jo gerne kunne bruge forbrugsbatariene til at oplade telefoner. I øvrigt kan jeg nævne at udstyret som gik i stykker havde fungeret fint over længere tid når der forbandtes til cigarettænder stikket ved instrumentbrættet

140 visninger
fgh
Aug 20, 2020

Der er c 13,5v i stikket når solcellerne lader på batteriet. Der er vel ikke nogen manual til 12v stikket? Jeg tænker ar stikket må kunne baskyttes på samme måde som stikket ved instrumentbordet? Ved bare ikke hvordan

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page