top of page

Indlæg i forum

nils
04. maj 2019
In BEGYNDER
På vores første tur var det koldt og regnfuldt, så vi sov kun nede. Planlægning til en forhåbentlig varmere sommer: vi vil prøve først at bruge den madras, som bilen er kommet med for oven - vel vidende, at mange siger, at den er hård. Kan man lægge en tynd rullemadras og lagen på, og stadig lukke taget ned ? Altså bare en tynd Ikea ting til beskyttelse af madrassen på +/- 1 cm ?? Kan man gå frem efter, at hvis det lyder som om taget er lukket, og hvis det ser ud som om taget er lukket, så er taget lukket......?
0
1
143
nils
11. apr. 2019
In TEKNIK
Bare en lille besked om noget som alle andre måske er klar over, men vi var ikke ! På en 2019 Ocean med aftageligt anhængertræk kan krogen placeres i værktøjs'kassen', som sidder bag på bænken! Smart! Iflg vores forhandler kunne den ikke opbevares der, men ved nærmere selveftersyn er der den fineste plads afsat til den og sågar også til den sorte plastikkop, som sidder på kuglen. Så ved man hvor den er og den er altid med, hvis man pludselig står og skal bruge et træk.
3
0
115
nils
01. apr. 2019
In TEKNIK
Et virkelig lille lagpraktisk problem mht vandpåfyldning: først anskaffede jeg en klassisk grøn 10 l vandkande, for så at opdage, at med det knæk, den har i tuden, kan den ikke komme langt nok ind i påfyldningsstudsen på bilen. Det meste af vandet landede på fliserne 🥴. ny kande med en lang lige tud, som jeg tænkte kunne komme langt nok ind i studsen, til at vandet ikke løb ud. NOT so! Der er ikke så meget spild, men der render stadig vand ned af siden og baghjulet. Er det, som det skal være? The million dollar question: hvilken kande bruger I andre? Tak for jeres tid 🤓
0
11
290
nils
24. mar. 2019
In TEKNIK
Hvad er holdningerne på bjerget om straks rustbehandling af en ny Cali? Er det noget ‘man’ gør, eller om et eller to år eller slået ikke? Holdninger og erfaringer modtages gerne.
0
19
440
nils
16. mar. 2019
In MIN CALIFORNIA
Til inspiration eller skræk og advarsel for kommende Cali folk. Vi, der begge er 60+, og nu med god tid 24/7 😎, bestemte os for, at nu skulle vi have sommerhus - uden græsplæne. Vi er gamle campister; hardcore med telt, luftmadras og gasblus, men til oftere ture mod såvel nord som syd, bestemte vi, at nu skulle vi have en Cali. VW’s hjemmeside fortalte, hvor vi kunne komme til at se en Cali, så afsted til forhandleren. For god ordens skyld, så er det ikke VW Roskilde. Der har vi købt flere biler, og de siger selv, at de ikke rigtig er Cali-folk. Respekt for det. Her er det på plads med en advarsel ang forhandlernettet for Cali’er. Tilsyneladende er der et kvotesystem blandt forhandlere, som man som kunde ikke kan vide noget om, men det påvirker den rådgivning, man kan forvente. Vi landede hos nogle venlige VW mennesker på midt Sjælland, som imidlertid ikke vidste meget om produktet, de solgte, men det blev først helt klart noget senere. Derfor: spørg direkte ind til volumen og erfaring. Hvis kvoten er på 3-4 Calier om året, så gør man sig selv en tjeneste ved at tage videre. Anyway: når man skal til at sætte bilen sammen, skal man virkelig holde tungen lige i munden! Hvis man får sat rigtig mange flueben i udstyrslisten, kan man vel godt få en Cali til at løbe op i en lille million.... Det kunne da være fedt med 200 HK, 4 M, dif spær, luftaffjedring, den originale to-farvede lak, sat nav og fede hjul etc. Det løber op 🤪 , så det blev ikke sådan en. Vi fik dog sat en rigtig fin bil sammen, som så er på vej. Ocean, 150hk, dsg7, termoruder, aut fartpilot og lidt mere ...😜 Efter at have fulgt med på FB gruppen, dansk og engelsk, ligger der en del udstyr og venter på bilen: Brandrup madras, som siges at være bedre end standard VW produktet. Termo cover til forrude og sideruder. Skuffer til højre køkkenskab. Brandrup tæpper, det passer langs med skinnerne ifbm bænken. Stige til at komme op på første sal. Ikke virkelig nødvendig sikkert, men jeg tror et sæde på sigt tager skade af hele tiden at blive trådt op i. Det næste bliver en Porta Potti ting og en pavillon til udekøkkenet ved længere varende ophold på samme sted. Mere kommer til 👍 Bilen, som først ved bestilling i oktober, blev angivet til levering i marts, blev første gang synlig i januar den store VW produktionsplan med forventet produktion i uge 17 😩. Det var ikke populært! Det ændrede sig efter et par uger til uge 14, for så senere at blive til uge 10! Nu gik det fremad! Slut uge 9 fik vi af vide, at bilen var i produktion, og fredag i uge 11 så var bilen pludselig hos forhandleren! Hurra, hurra! Nu skal der monteres aftagelig trækkrog og gps tracker, som forsikringen kræver, og så er vi klar! Det bliver godt. Billeder følger.
3
12
532

nils

Flere handlinger
bottom of page