In MIN CALIFORNIA
Til inspiration eller skræk og advarsel for kommende Cali folk. Vi, der begge er 60+, og nu med god tid 24/7 😎, bestemte os for, at nu skulle vi have sommerhus - uden græsplæne. Vi er gamle campister; hardcore med telt, luftmadras og gasblus, men til oftere ture mod såvel nord som syd, bestemte vi, at nu skulle vi have en Cali. VW’s hjemmeside fortalte, hvor vi kunne komme til at se en Cali, så afsted til forhandleren. For god ordens skyld, så er det ikke VW Roskilde. Der har vi købt flere biler, og de siger selv, at de ikke rigtig er Cali-folk. Respekt for det. Her er det på plads med en advarsel ang forhandlernettet for Cali’er. Tilsyneladende er der et kvotesystem blandt forhandlere, som man som kunde ikke kan vide noget om, men det påvirker den rådgivning, man kan forvente. Vi landede hos nogle venlige VW mennesker på midt Sjælland, som imidlertid ikke vidste meget om produktet, de solgte, men det blev først helt klart noget senere. Derfor: spørg direkte ind til volumen og erfaring. Hvis kvoten er på 3-4 Calier om året, så gør man sig selv en tjeneste ved at tage videre. Anyway: når man skal til at sætte bilen sammen, skal man virkelig holde tungen lige i munden! Hvis man får sat rigtig mange flueben i udstyrslisten, kan man vel godt få en Cali til at løbe op i en lille million.... Det kunne da være fedt med 200 HK, 4 M, dif spær, luftaffjedring, den originale to-farvede lak, sat nav og fede hjul etc. Det løber op 🤪 , så det blev ikke sådan en. Vi fik dog sat en rigtig fin bil sammen, som så er på vej. Ocean, 150hk, dsg7, termoruder, aut fartpilot og lidt mere ...😜 Efter at have fulgt med på FB gruppen, dansk og engelsk, ligger der en del udstyr og venter på bilen: Brandrup madras, som siges at være bedre end standard VW produktet. Termo cover til forrude og sideruder. Skuffer til højre køkkenskab. Brandrup tæpper, det passer langs med skinnerne ifbm bænken. Stige til at komme op på første sal. Ikke virkelig nødvendig sikkert, men jeg tror et sæde på sigt tager skade af hele tiden at blive trådt op i. Det næste bliver en Porta Potti ting og en pavillon til udekøkkenet ved længere varende ophold på samme sted. Mere kommer til 👍 Bilen, som først ved bestilling i oktober, blev angivet til levering i marts, blev første gang synlig i januar den store VW produktionsplan med forventet produktion i uge 17 😩. Det var ikke populært! Det ændrede sig efter et par uger til uge 14, for så senere at blive til uge 10! Nu gik det fremad! Slut uge 9 fik vi af vide, at bilen var i produktion, og fredag i uge 11 så var bilen pludselig hos forhandleren! Hurra, hurra! Nu skal der monteres aftagelig trækkrog og gps tracker, som forsikringen kræver, og så er vi klar! Det bliver godt. Billeder følger.