top of page

BEGYNDER

Offentlig·111 medlemmer

Spørgsmål fra ny California ejer

Hej alle

Vi henter vores California onsdag, og glæder os til at tage den i brug. Jeg har surfet rundt her på sitet og naturligvis Youtube mm for at finde tips og tricks. Vi har haft autocamper før, så nogle ting vil jo være som før, men vi har aldrig haft en pop-top før. Jeg forstår -ud fra flere indlæg - alene her på sitet, at det kan være en god ide med en regntop for at undgå vådt telt og deraf våd madras.

Når man nu ikke har en regntop (endnu i hvert fald)- er der mon så nogen, der har erfaring med at lægge noget over madrassen for at holde den tør, når/hvis man har fået teltdugen våd. Som f.eks noget a la vådliggerlagen. Jeg er selvfølgelig med på, at teltdugen skal tørres hurtigst muligt.

Der henvises til nogle web-shops i England, hvor regntop kan købes, men hvordan er det lige med told osv ved handel der. Bliver det for dyrt i forhold til varens pris.

Og endelig har jeg set en Youtube video, hvor nogen havde en slags elastikstrop lagt om pop-toppen - angiveligt for at undgå at teltdugen sætter sig fast under lukning. Er det et problem at være opmærksom på?

306 visninger
Nicholas Flint
Nicholas Flint
Apr 01, 2022

Hvornår er man ikke nybegynder........med alt det der kan fås til en Cali.

Vi har købt en Iso-Top IV som sidder indvendigt:

fordel : du har den med heletiden, sommer og vinter - en våd teltdug "rører" ikke ved top madrasen ved sammenlukning.

minus : som Henrik siger skal den tørres ved hjemkomst.

Dog skal der måske nævnes at de udvendig topper er nemmere at montere med den elektrisk hejs, vi har et manuelt hejs derfor valgte vi en indvendig top.

Bungee strop har vi droppet igen da den pakker for tæt op ad lukkemekanisme.

Fabsil fås også på spray.

VW CALIFORNIA CLUB DANMARK

• Facebook
  • Instagram
  • Grå LinkedIn ikon

COPYRIGHT VW CALIFORNIA CLUB DENMARK & KAUFMANN CREATIVE A/S

bottom of page